بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

آشنایی با تاثیرات خواب بر عملکرد صحیح مغز 

محققان از زمان های بسیار قدیم بر روی دلایل خواب مطالعات بسیاری کرده اند و دلیل اصلی آن را پیدا نمیکردند. برخی دلیل خواب را محفوظ ماندن از حیواناتی که شب به شکار میرفتند معرفی کردند و برخی از این تئوری ها روانشناسانه هستند، مثلاً اینکه خوابیدن باعث ذخیره شدن انرژی می شود؛ برخی دیگر نیز حالتی داستانی دارند، مثلاً والدین به شوخی می گویند اگر شب نبود، از دست بچه هایشان دیوانه می شدند و شب فرصتی برای داشتن آرامش دارند. اما در واقع هیچ کدام از این علت واقعی خواب نیستند و شروع عملکرد مغز اصلی ترین دلیل خواب است.

گروه تحقیقاتی RAND وابسته به نیروی هوایی آمریکا، به تازگی آنالیز ۱۰۰ صفحه ای درباره آثار خواب و کم خوابی بر مغز و نتیجتا روی اقتصاد ارائه کرده است. بر اساس این تحقیق، ایالات متحده با اشتغال افرادی که کمبود خواب دارند، سالانه ۴۱۱ میلیار دلار ضرر می کند. از این رو شاید سیاست مداران و تجار به انعکاس بد خوابی در مسائل مالی علاقمند شوند.

طبق تحقیقات اخیر دلایلی برای خواب انسان ها و عملکرد مغز به هنگام خواب مشخص شده است. اگرچه موارد زیادی برای کشف کردن وجود دارد، با این حال دلایلی برای نیاز انسان به خواب و اتفاقاتی که  در صورت کم خوابی برای انسان می افتد، جمع آوری شده است.

سرعت پاکسازی سموم از سمت مغز در هنگام خواب بیشتر است

به گفته Michael Thorpy  که مدیر مرکز بیماری های خواب-بیدار ی در سیستم بهداشت مونته فیور و پروفسور عصب شناسی در دانشگاه داروسازی آلبرت انیشتین است : یکی از هیجان انگیز ترین کار های یدن در سیستم لنفاوی صورت میپذیرد. طبق تحقیقات گسترده ای که در سال های متمادی بر روی این قضیه صورت گرفته است سیستم لنفاوی شب هنگام شروع به فعالیت میکند و دفع سموم را آغاز می کند.

همانطور که میدانید بین سلول های مغز فضاهایی وجود دارد که این فضاها در هنگام خواب گسترش پیدا می کند و راه را برای دفع کثیفی ها از طریق مایع مغزی نخاعی آسان می کنند. جالب اینجاست که اکثر این مواد پروتئین بتا آمیلوئید هستند که وجودشان در بدن باعث بیماری آلزایمر می شود. جمع شدن این پروتئین ها در طول روز انجام و دفع آن شب هنگام است.

 

بتزرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا . تشک خوشخواب و .....

  • Miss SEO