بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رابطه بیماری ها و بیخوابی شبانه

بیماری هایی هستند که میتوانند خواب راحت و به موقع را از شما بگیرند. برخی از آنها خفیف هستند و برخی دیگر ممکن است حاد باشند. در بعضی موارد، خود بیماری دلیل بی خوابی است، در حالی‌که در سایر موارد، علائم بیماری می‌تواند شرایط را طوری ناخوشایند کند که خوابیدن برای فرد بیمار، دشوار شود.

بیماری‌هایی که می‌توانند باعث بی خواب شدن شوند عبارتند از:

آلرژی‌های مربوط به سینوس یا بینی

مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس

اختلالات غدد درون‌ریز مانند پُرکاری تیروئید

آرتریت یا ورم مفاصل

آسم

بیماری‌های نورولوژیکی مانند پارکینسون

دردهای مزمن

درد پایین کمر

جدایی از داشتن این بیماری ها گاهی اوقات مصرف بعضی از داروها مانند آنهایی که برای درمان سرماخوردگی و آلرژی‌های تنفسی، کنترل فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری تیروئید، جلوگیری از بارداری، درمان افسردگی و آسم مصرف می‌شوند نیز می‌توانند باعث بروز مشکلاتی برای خواب شوند.

گاهی اختلالات پنهانی در بدن ما وجود دارد که میتواند نشان دهنده بیخوابی باشد. مثلا، سندرم پای بی‌قرار (یک بیماری نورولوژیکی که فرد احساس بی‌قراری می‌کند و نیاز دارد پاهایش را مدام حرکت دهد) می‌تواند خوابیدن را با مشکل مواجه کند. افرادی که به سندرم پای بی‌قرار مبتلا هستند، معمولا در انتهای روز، حین استراحت، زمانی که فعال نیستند و هنگام خواب، با علائم شدیدتری روبه‌رو می‌شوند که هم خوابیدن و هم بیدار ماندن برای‌شان سخت خواهد شد.

از دیگر اختلالات خواب ایستِ موقتِ تنفس در خواب است. فردی که مشکل ایست تنفس در خواب دارد، هنگام خواب، راه‌های هوایی‌اش کاملا یا تا حدودی مسدود می‌شود، در نتیجه تنفس متوقف می‌شود و سطح اکسیژن خون افت می‌کند. این اتفاق موجب بیدار شدن موقتی فرد می‌شود.

مشکل داشتن در بیخوابی نیازمند آن است که وضعیت سلامتی‌تان را بررسی کنید و ببینید چه مشکل نهفته یا اختلال خوابی ممکن است داشته باشید که منجر به بی خوابی‌تان می‌شود. در بیشتر مواقع، راهکارهای ساده‌ای برای برطرف کردن مشکلات مربوط به خواب وجود دارد مانند چُرت نزدن در طول روز، محدود کردن استفاده از کامپیوتر و تلویزیون و … .

اما در برخی موارد لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید تا او علت را بررسی کند. شما نباید به سادگی از مشکل بی خوابی‌‌تان بگذرید.

 

بازرگانی سینا نماینده رسمی تشک های ایرانی و خارجی همچون تشک رویا ، تشک خوشخواب و .....

  • Miss SEO
  • ۰
  • ۰

بازاریابی عصبی که امروزه از آن صحبت می‌شود، چیست و چه معنایی دارد؟ با ظهور علوم میان‌رشته­‌ای در تمامی حوزه­‌های علوم انسانی، شاهد تسلط بیش از پیش رویکردهای روان­شناسانه بر سیطره‌ی علوم انسانی هستیم. یکی از جدیدترین حوزه­‌های تبلیغات و بازاریابی که به‌شدت تحت تاثیر پارادایم­‌های روان‌شناسانه قرار گرفته، نورومارکتینگ یا همان بازاریابی عصبی است. متخصصان این حوزه بر این باور هستند که این سبک، نوع جدیدی از بازاریابی است که علوم مدیریت، عصب شناسی، روانشناسی و شاید هنر را به هم پیوند می‌دهد.

در واقع کاستی‌های موجود در تبلیغات و بازاریابی سنتی موجب شد تا نخستین بار در سال ۱۹۹۰، مفهوم بازاریابی عصبی از سوی اساتید برجسته‌ی دانشگاه‌ هاروارد مورد بررسی قرار گیرد. طبق نظریات متخصصان عصب­‌شناسی، بازاریابی عصبی دانشی است که با بهره‌مندی از مطالعات علوم مختلف، تصمیم‌گیری­‌های انسان را بررسی می‌کند. این تصمیم‌گیری‌ها غالباً به‌صورت ناهشیار و در مغز صورت می‌گیرند. نتایج تحقیقات دانشگاه نورث وسترن نشان می‌دهد که مغز با تصمیمات بسیار پیچیده‌ای سروکار دارد و می‌تواند این اطلاعات را از فرد پنهان کند تا وی نداند که چگونه این تصمیمات اتخاذ می‌شوند.

یافته‌های به‌‌دست‌آمده حاکی از آن است که بسیاری از تصمیمات در سطح ناخودآگاه افراد گرفته می‌شوند. شاید تابه‌حال به‌دقت درباره‌ی این حقیقیت که حتی برداشتن یک لیوان چای نشانگر مجموعه‌ای از تصمیمات پیچیده‌ی مغزی است، فکر نکرده باشید. واقعیت این است که در چنین مواقعی ما باید تصمیم بگیریم که دست خود را به کدام جهت حرکت دهیم، لیوان را گرفته و به سمت دهانمان بلند کنیم و تمام این حرکات باید بدون ریختن محتویات لیوان انجام شود. البته این تصمیم‌گیری‌ها مثل بسیاری دیگر از تصمیمات ما، در سطح ناخودآگاه مان رخ می‌دهند.

 

بازاریابی عصبی و نقش آن در تبلیغات

آژانس تبلیغاتی پرمون طرح ارائه دهنده خدماتی چون دیجیتال مارکتینگ ، تیزر تبلیغاتی و .....

  • Miss SEO