بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

  • ۰
  • ۰

مواد غذایی به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با سلامت انسان هستند، باید دارای برند باشند تا بتوان به آن ها اعتماد کرد. هیچ کارخانه ای نمی تواند بدون برند محصولاتش را وارد بازار کند و به فروش برساند. بنابراین شرکت های مواد غذایی باید با دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی و پس از آن ثبت برند، مدیران فنی شرکت که شرایط قانونی هستند، تعیین کند.


اگر می خواهید برای برند خود طرحی ثبت کنید که دارای علائم لاتین باشد، باید کارت بازرگانی را نیز در مدارک خود ارائه کنید. هم چنین در صورتی که می خواهید در کشورهای دیگر اقدام به ثبت برند کنید، باید با ثبت بین المللی برند این کار را انجام دهید. ثبت برند بین المللی مطابق با قوانین بین المللی و در شرکت ثبت جهانی برند، انجام می شود.

مزایای ثبت برند مواد غذایی

ثبت یک برند مزایای زیادی برای متقاضی خود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

  •  شرکت ها را تشویق می کند تا در حفظ و بهبود کیفیت محصولات تلاش بیشتری داشته باشند.
  •  نقش بسزایی در موافقت نامه های اعطای نمایندگی دارد.
  •  ایحاد شهرت و وجهه برای شرکت و محصول شما.
  • به شرکت ها این امکان را می دهد که محصولات خود را از یکدیگر متمایز کنند.
  •  ضمانت می کند تا مشتریان بتوانند محصولات را از یکدیگر تمیز دهند.
  •  منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیاز برای شما می باشد.

شرایط ثبت برند مواد غذایی

به منظور ثبت برند مواد غذایی از آنجایی که این محصولات با سلامت مردم سرو کار دارند حتما باید از لحاظ بهداشتی تایید شوند و که معمولا این تاییدیه را وزارت بهداشت معاونت غذا و دارو صادر می کند. البته ممکن است مواد غذایی جز محصولات کشاوزی باشند که در این صورت از جهاد کشاورزی نیز می توان این تاییدیه را گرفت مانند ثبت برند حبوبات ، خشکبار ، پسته، زعفران، ثبت برند چای یا برنج. به علاوه تولیدکنندگان مواد پروتئینی و محصولات گوشتی نیز باید جهت ثبت برند از سازمان دامپروی کشور اقدام به اخذ مجوز یا موافقت اصولی نمایند. به طور کلی، در صورتی که بخواهید برای ثبت هر نوع برندی اقدام کنید نیاز به مجوز از ارگان های مرتبط دارید و برای مواد غذایی نیز این مورد باید رعایت شود و بدون جواز ثبت برند مواد غذایی انجام نمی شود.
چگونگی ثبت برند مواد غذایی
ثبت برند مواد غذایی در طبقه شغلی 35 انجام می شود که قبل از ثبت می بایست حتما برند جدیدی که می خواهد ثبت شود این طبقه مورد استعلام قرار بگیرد و چنانچه کسی پیش از آن این برند یا مشابه آن را ثبت نکرده باشد می توان برای ثبت برند جدید اقدام کرد و در صورتی که برند ثبت شده باشد باید برند دیگری را انتخاب کرد. برند مواد غذایی می تواند به شکل یک اسم باشد یا اسم تجاری ثبت شود و یا شکل و فرم خاص یا علامت تجاری موادغذایی باشد . در هر دو صورت ثبت برند مواد غذایی یا ثبت لوگوی مواد غذایی باید نمونه ای از برند حتما استعلام شود و سپس برای اداره مالکیت فرستاده شود. پس از 35 تا 40 روز کاری در صورت تایید اولیه برند، آن برند یا ثبت علامت تجاری مواد غذایی برای ما تضمین می شود و بعد از آن لازم است که سایر مراحل طی شود.

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

شرکت های مواد غذایی باید برای ثبت برند مواد غذایی خود در ابتدا پروانه تاسیس خود را دریافت کرده باشند. پروانه تاسیس سندی است که پس از ثبت شرکت و صدور پروانه بهره برداری شرکت توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه صادر شده است. همچنین دارای مسئول فنی با شرایط فوق الذکر باشند در غیر اینصورت نمی توانند برای ثبت برند اقدام نمایند.
اما مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی به تفکیک اشخاص حقیقی و حقوقی شامل موارد زیر می شود:

اشخاص حقوقی

  •  یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
  • یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس
  • کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت
  • مهر شرکت
  • وکالتنامه وکیل در صورتی که وکیل فرایند ثبت برند را دنبال کند
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد 10*10

اشخاص حقیقی

  •  کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
  • یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد 10*10
  • وکالتنامه وکیل در صورتی که وکیل فرایند ثبت برند را دنبال کند
  • کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی

مراحل ثبت برند مواد غذایی

  1. عموما اولین گام در ثبت برند، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.
  2. پس از انتخاب برند و تأیید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.
  3.  پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
  4.  بعد از انتشار آگهی نوبت اول بایستی مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود، و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.
  5. پس از گذشت زمان مقرر در صورتی که شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما اعتراضی نداشته باشد باید برای آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام کنید.

نکات مهم

1) مطابق ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت اعتبار علامت ثبت شده به مدت ده سال تعیین شده و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعد بلامانع می باشد.
2) چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذی نفع می تواند ابطال آن را از قانونگذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام کنند.

ثبت نخستین آمادگی ارائه خدمات زیر را دارد

انجام امور ثبتی

ثبت علائم تجاری

ثبت لوگو

اطلاع از شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت

کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید.

شرکت تبلیغاتی

  • ۹۷/۰۴/۳۰
  • Miss SEO

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی