بهینه سازی سایت ، برندسازی آنلاین و بازاریابی اینترنتی

برندسازی آنلاین، بازاریابی اینترنتی، سئو و بهینه سازی وب سایت

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مواد غذایی به دلیل اینکه در ارتباط مستقیم با سلامت انسان هستند، باید دارای برند باشند تا بتوان به آن ها اعتماد کرد. هیچ کارخانه ای نمی تواند بدون برند محصولاتش را وارد بازار کند و به فروش برساند. بنابراین شرکت های مواد غذایی باید با دریافت مجوز ثبت شرکت مواد غذایی و پس از آن ثبت برند، مدیران فنی شرکت که شرایط قانونی هستند، تعیین کند.


اگر می خواهید برای برند خود طرحی ثبت کنید که دارای علائم لاتین باشد، باید کارت بازرگانی را نیز در مدارک خود ارائه کنید. هم چنین در صورتی که می خواهید در کشورهای دیگر اقدام به ثبت برند کنید، باید با ثبت بین المللی برند این کار را انجام دهید. ثبت برند بین المللی مطابق با قوانین بین المللی و در شرکت ثبت جهانی برند، انجام می شود.

مزایای ثبت برند مواد غذایی

ثبت یک برند مزایای زیادی برای متقاضی خود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:

  •  شرکت ها را تشویق می کند تا در حفظ و بهبود کیفیت محصولات تلاش بیشتری داشته باشند.
  •  نقش بسزایی در موافقت نامه های اعطای نمایندگی دارد.
  •  ایحاد شهرت و وجهه برای شرکت و محصول شما.
  • به شرکت ها این امکان را می دهد که محصولات خود را از یکدیگر متمایز کنند.
  •  ضمانت می کند تا مشتریان بتوانند محصولات را از یکدیگر تمیز دهند.
  •  منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیاز برای شما می باشد.

شرایط ثبت برند مواد غذایی

به منظور ثبت برند مواد غذایی از آنجایی که این محصولات با سلامت مردم سرو کار دارند حتما باید از لحاظ بهداشتی تایید شوند و که معمولا این تاییدیه را وزارت بهداشت معاونت غذا و دارو صادر می کند. البته ممکن است مواد غذایی جز محصولات کشاوزی باشند که در این صورت از جهاد کشاورزی نیز می توان این تاییدیه را گرفت مانند ثبت برند حبوبات ، خشکبار ، پسته، زعفران، ثبت برند چای یا برنج. به علاوه تولیدکنندگان مواد پروتئینی و محصولات گوشتی نیز باید جهت ثبت برند از سازمان دامپروی کشور اقدام به اخذ مجوز یا موافقت اصولی نمایند. به طور کلی، در صورتی که بخواهید برای ثبت هر نوع برندی اقدام کنید نیاز به مجوز از ارگان های مرتبط دارید و برای مواد غذایی نیز این مورد باید رعایت شود و بدون جواز ثبت برند مواد غذایی انجام نمی شود.
چگونگی ثبت برند مواد غذایی
ثبت برند مواد غذایی در طبقه شغلی 35 انجام می شود که قبل از ثبت می بایست حتما برند جدیدی که می خواهد ثبت شود این طبقه مورد استعلام قرار بگیرد و چنانچه کسی پیش از آن این برند یا مشابه آن را ثبت نکرده باشد می توان برای ثبت برند جدید اقدام کرد و در صورتی که برند ثبت شده باشد باید برند دیگری را انتخاب کرد. برند مواد غذایی می تواند به شکل یک اسم باشد یا اسم تجاری ثبت شود و یا شکل و فرم خاص یا علامت تجاری موادغذایی باشد . در هر دو صورت ثبت برند مواد غذایی یا ثبت لوگوی مواد غذایی باید نمونه ای از برند حتما استعلام شود و سپس برای اداره مالکیت فرستاده شود. پس از 35 تا 40 روز کاری در صورت تایید اولیه برند، آن برند یا ثبت علامت تجاری مواد غذایی برای ما تضمین می شود و بعد از آن لازم است که سایر مراحل طی شود.

مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی

شرکت های مواد غذایی باید برای ثبت برند مواد غذایی خود در ابتدا پروانه تاسیس خود را دریافت کرده باشند. پروانه تاسیس سندی است که پس از ثبت شرکت و صدور پروانه بهره برداری شرکت توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه صادر شده است. همچنین دارای مسئول فنی با شرایط فوق الذکر باشند در غیر اینصورت نمی توانند برای ثبت برند اقدام نمایند.
اما مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی به تفکیک اشخاص حقیقی و حقوقی شامل موارد زیر می شود:

اشخاص حقوقی

  •  یک نسخه کپی از آگهی تاسیس ، هر نوع تغییرات مانند تغییر نام ، آدرس و تغییر مدیر عامل و همچنین روزنامه تاسیس به همراه درج تغییرات
  • یک نسخه کپی از مجوز های شرکت شامل پروانه بهره برداری و جواز تاسیس
  • کپی کارت بازرگانی به نام شرکت یا مدیر عامل شرکت
  • مهر شرکت
  • وکالتنامه وکیل در صورتی که وکیل فرایند ثبت برند را دنبال کند
  • کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل شرکت
  • ارائه یک نمونه از علامت تجاری مورد تقاضاد در ابعاد 10*10

اشخاص حقیقی

  •  کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت
  • یک نمونه از علامت تجاری مورد درخواست در ابعاد 10*10
  • وکالتنامه وکیل در صورتی که وکیل فرایند ثبت برند را دنبال کند
  • کپی کارت بازرگانی به نام متقاضی

مراحل ثبت برند مواد غذایی

  1. عموما اولین گام در ثبت برند، استعلام آن می باشد، تا توسط شخص دیگری به ثبت نرسیده باشد.
  2. پس از انتخاب برند و تأیید استعلام می توانید به سامانه اداره مالکیت معنوی به نشانی http://iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید و اطلاعات و مدارک لازم را ارسال نمایید و کد پیگیری دریافت کنید.
  3.  پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، ممکن است پاسخ اداره یکی از این سه حالت اخطار نقص، رد پرونده، آگهی نوبت اول باشد. که در حالت آگهی نوبت اول یعنی مشکلی در اطلاعات وارد شده وجود نداشته و می بایست نسبت به ارائه مدارک اقدام نمایید.
  4.  بعد از انتشار آگهی نوبت اول بایستی مدارک به صورت فیزیکی به اداره مالکیت معنوی تحویل داده شود، و نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و هزینه حق الثبت اقدام نمایید.
  5. پس از گذشت زمان مقرر در صورتی که شخص یا اشخاصی نسبت به برند شما اعتراضی نداشته باشد باید برای آگهی نهایی و دریافت سند قطعی برند اقدام کنید.

نکات مهم

1) مطابق ماده ۱۴ قانون ثبت علائم تجاری مدت اعتبار علامت ثبت شده به مدت ده سال تعیین شده و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعد بلامانع می باشد.
2) چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلا استفاده بماند هر شخص ذی نفع می تواند ابطال آن را از قانونگذار درخواست نماید و نسبت به ثبت آن برند اقدام کنند.

ثبت نخستین آمادگی ارائه خدمات زیر را دارد

انجام امور ثبتی

ثبت علائم تجاری

ثبت لوگو

اطلاع از شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت

کافیست با کارشناسان ما در تماس باشید.

شرکت تبلیغاتی

  • Miss SEO
  • ۰
  • ۰

اصولا هدف شرکت های سهامی عام و خاص و نسبی و ... فعالیت به منظور سود و بهره دهی بیشتر است در صورتی که هدف اصلی شرکت های تعاونی کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء و تامین احتیاجات و نیازمندی های مخصوص آن ها است و معمولاَ در مواقعی بیشتر تشکیل می شود که وضع اقتصادی آشفته و نامساعد باشد و بعلت تورم و گرانی قدرت خرید مردم کم است و لذا برای ارائه خدمات و تولید و امکانات رفاهی، اقشار کم درآمد را تحت پوشش خود قرار می دهد.

مانند شرکت های تعاونی کشاورزی که برای تهیه بذر مرغوب و تهیه سموم و کود برای روستاییان و کشاورزانی که بنیه مالی آن ها خوب نیست تشکیل می شوند و یا تعاونی هایی که برای قشر کم درآمد با قیمت مناسبی مسکن تهیه می کنند و یا شرکت های تعاونی که به همین منظور به کسبه جزء و سایر افراد وام می دهد تا کسب و کار آن ها روبراه شود و یا شرکت هایی که برای اقشار بیکار که در جستجوی کار هستند کار پیدا می نماید و بسیاری دیگر از این قبیل شرکت ها.

شرکت تعاونی چیست

شرکت تعاونی شرکتی است که بین اشخاص حقیقی، برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهداف مصرح در قانون بخش تعاونی، به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از طریق همکاری و تشریک مساعی آن ها، با رعایت قانون فوق، تشکیل می شود.
فقط اشخاص حقیقی،یعنی افراد انسانی،می توانند به تشکیل شرکت تعاونی اقدام کنند و به عضویت آن درآیند.

اساس ثبت شرکت تعاونی

ارکان شرکت تعاونی یعنی ارکانی که در پیشبرد فعالیت ها و اهداف شرکت های تعاونی در کنار هم قرار می گیرند و باعث می شود که شرکت تعاونی به نحو مطلوب تصمیم گیری ، اداره و نظارت شود. بر طبق ماده 29 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی، ارکان شرکت تعاونی به 3 مورد تقسیم می شود :
1. مجمع عمومی
2. هیئت مدیره
3. بازرس یا بازرسان

مراحل ثبت شرکت تعاونی

مراحل ثبت شرکت تعاونی

1-تشکیل هیات موسس
برای تاسیس هر تعاونی باید هیاتی به نام هیات موسس تشکیل شود که درباره تعداد اعضای هیات موسس در قانون و سایر مقررات بیانی یافت نمی شود ولی می توان گفت که تعداد اعضاء نباید از 3 نفر کمتر باشد.
موسسان تعاونی باید با قوانین و مقررات تعاونی ها آشنا باشند و در صورت لزوم در کلاس آموزش 1 روزه که اداره کل تعاون استان تشکیل می دهد شرکت کنند.
هر یک از اعضای هیات موسس باید مدارک زیر را به اداره تعاون تحویل دهد:
الف)فتوکپی شناسنامه و مدارک تحصیلی
ب)فتوکپی گواهینامه پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت
ج)گواهی عدم سوءپیشینه

2-تهیه طرح توجیهی
هیات موسس باید طرحی به عنوان طرح توجیهی یا طرح پیشنهادی تهیه نماید. این طرح مشتمل بر بیان ضرورت تاسیس تعاونی و ذکر دلایل توجیهی مبتنی بر امور ذیل است:
الف) تناسب هدف های تشکیل تعاونی با هدف ها و برنامه های مصوب دولت.
ب) تعداد و مشخصات داوطلبان، سوابق و مهارت های آنان در رشته های فعالیت مورد نظر
ج) مبلغ لازم التادیه (مبلغی که برای خرید هر سهم باید پرداخت شود. این مبلغ نباید از یک سوم قیمت هر سهم کمتر باشد)
د) میزان و نحوه سرمایه گذاری و مشارکت دستگاه های دولتی یا عمومی

3-درخواست موافقت تشکیل تعاونی
هیات موسس باید فرم درخواست را که اداره کل یا اداره تعاون تهیه نموده است را تکمیل و طرح پیشنهادی خود را به آن پیوست نماید و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار خود از اداره تعاون درخواست کند که با تشکیل تعاونی موافقت کند.

4-اقدامات وزارت تعاون
وزارت تعاون پس از دریافت درخواست هیات موسس و مدارک لازم که نماینده تام الاختیار باید آن ها را تسلیم کند درخواست و مدارک را بررسی می کند و در صورت پذیرفته شدن درخواست، موافقتنامه تشکیل را صادر کرده و نمونه اساسنامه و فرم های مورد نیاز را در اختیار نماینده هیات موسس قرار می دهد.

5-اقدامات هیات موسس پس از دریافت موافقتنامه
هیات موسس پس از دریافت موافقتنامه تشکیل، باید ظرف 2 ماه اقدامات لازم را برای تاسیس تعاونی و تشکیل اولین مجمع عمومی عادی را انجام دهد. این اقدامات به شرح زیر است:

1. اخذ مجوز فعالیت شرکت تعاونی
2. تدوین اساسنامه به جهت تصویب اعضاء
3. افتتاح حساب بانکی
4. دعوت از افراد واجد الشرایط مندرج در اساسنامه ( شرایط عمومی و اختصاصی )
5. تطبیق شرایط داوطلبان با اساسنامه
6. دعوت از کارشناسان رسمی دادگستری برای ارزیابی آورده های غیرنقدی
7. انتشار آگهی دعوت اولین مجمع عمومی عادی
8. قبول درخواست داوطلبان نامزدی عضویت در هیئت موسس و سمت بازرس
9. ارسال یک نسخه از آگهی دعوت به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی
10. درخواست عضو ناظر برای حضور در جلسه اولین مجمع عمومی عادی
11. تهیه و تنظیم فرم های درخواست عضویت و تعهد به رعایت قوانین و مقررات مربوطه و اساسنامه.
12. تهیه اوراق خرید سهام.

شرایط عضویت در تعاونی ها در ماده 9 ( ق. ت. ج. ا) به شرح زیر احضاء شده است :
_ تابعیت جمهوری اسلامی ایران
_ عدم ممنوعیت قانونی و حجر و ورشکستگی به تقصیر
_ عدم سابقه ارتشاء
_ اختلاس و کلاهبرداری
_ درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات اساسنامه تعاونی
_ عدم عضویت در تعاونی مشابه
خروج عضو از تعاونی اختیاری است و نمی توان آن را منع کرد. لذا در صورتی که خروج نامبرده موجب ضرری برای تعاونی شود ، ملزم به جبران آن خواهد بود. ( مستفاد از تبصره 1 و 2 ماده 12)
اعضاء تعاونی در صورت پیشنهاد هر یک از مدیران و تصویب مجمع عمومی در موارد زیر اخراج می شوند :
_ از دست دادن هر یک از شرایط عضویت مقرر در این قانون
_ عدم رعایت مقررات اساسنامه و سایر تعهدات قانونی پس از هر اخطار کتبی توسط هیات مدیره به فاصله 15 روز و گذشتن 15 روز از تاریخ اخطار دوم با تصویب مجمع عمومی فوق العاده .
_ ارتکاب اعمالی که موجب زیان مادی تعاونی گردد و وی نتواند ظرف مدت 1 سال آن را جبران کند یا اعمالی که به حیثیت و اعتبار تعاونی لطمه وارد آورده یا با تعاونی رقابتی ناسالم نماید . ( مستفاد از ماده 13 )

برای انجام امور ثبتی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت برند  و ثبت علائم تجاری ،  ثبت شرکت ،  ثبت لوگو  و همچنین اطلاع از شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

  • Miss SEO
  • ۰
  • ۰

علائم تجاری، نشانه هایی هستند که برای معرفی کالاها و محصولات صنعتی و یا خدماتی از لحاظ کیفیت و ضمانت مرغوبیت جنس آن ها استفاده می شود.


علامت تجاری شامل هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، رنگ، تصویر، ترسیمات ،عکس ، شکل ، برچسب یا ترکیب آن ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات استفاده می‏شود.
صفات مشخصه ی علامت تجاری دارا بودن اصالت و تازگی می باشد و این دو صفت جز با ابتکار حاصل نمی شود. با این وجود استعمال یک علامت تجاری برای کالاهای غیر مشابه بلامانع است. چنان که محصولات متعدد یک بازرگان می تواند دارای یک علامت باشد و دیگری نمی تواند در کالای مشابه علامت ثبت شده ی وی را به کار برد.
اصالت به این معنی است که اختصاصی باشد وعلامت استعمال شده از طرف دیگری در کالاهای مشابه نباشد.
تازگی عبارت از این است که علامت ثبت شده به جهت تغییرات حاصله در آن از علامت سابق کاملا مشخص و متمایز باشد. نظر به مراتب فوق است که آئین نامه ی علائم، کالاهای تجاری را طبقه بندی کرده است و هر علامتی که برای طبقه ای از کالاها ثبت شده در همان طبقه از طرف دیگری قابل ثبت و انتقال نیست.
در برخی کشورها‌، شعارهای تبلیغاتی هم علامت تجاری به حساب می آیند و در ادارات ملی ثبت علائم تجاری به عنوان علامت تجاری ثبت می‌شوند. تعداد زیادی از کشورها اجازه می‌دهند شکل‌هائی از علائم تجاری که قبلا مرسوم نبوده‌اند نیز ثبت شوند مانند رنگ‌ها، علائم سه بعدی (شکل یا بسته‌بندی کالاها)، نشان‌های قابل شنیدن یا نشان‌های قابل استشمام . با این حال، بسیاری از کشورها برای آنچه که بعنوان علامت تجاری قابل ثبت هستند محدودیت‌هایی قائل شده‌اند و عموما اجازه ثبت نشان‌هایی را می‌دهند که قابل رویت می باشند یا می‌توان آن‌ها را بصورت گرافیک نشان داد.
کنوانسیون پاریس مطابق با ماده ۶ خود، شرکت‎ها‏ی عضو را موظف می‏داند که از ثبت برندهایی که ویژگی‎ها‏ی سازمان‎ها‏ی بین‎المللی را در خود جای می‏دهند، جلوگیری کنند. این برندها از اعتبار قانونی ساقط می باشند. این‎ ‏قانون و ماده‎ ‏به منظور تحقق مالکیت صنعتی برای منفعت کشور یا سازمان بین المللی خاصی نیست و جهت استفاده از چنین برندهایی در انواع فعالیت‎ها‏ی صنعتی و تجاری خودداری می‏شود. این امر در شرایطی که اجازه مقامات صلاحیت دار ضمیمه ثبت شده باشد، بلامانع است. نشان‎ها‏ی متمایز شرکت ها‎ ‏شامل پرچم، آرم‎ها‏ی نمایانگر کنترل، علائم نظامی ، علائم رسمی ، ضمانت و هرگونه تقلید از آن نشانه از منظر اصل و ریشه فامیلی می‏ باشد.

علائم تجاری غیر قابل ثبت قراردادهای ثبت علائم تجاری

• در صورتی که علائم تجاری نتواند کالاها یا خدمات یک شرکت را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز نماید.
• اگرعلائم تجاری بر خلاف موازین شرعی ، نظم عمومی و یا اخلاق حسنه تشخیص داده شوند.
• علائم تجاری که به مراکز تجاری یا عمومی به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آنها گمراه کننده و مبهم باشد.
• در صورتی که علائم تجاری عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم، یا سایر نشانهای مملکتی یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، باشد و یا موارد فوق یکی از اجزاء آن علامت باشد، ثبت علامت تجاری غیرممکن است مگر آن که توسط مقام صلاحیت دار کشورمربوط یا سازمان ذیربط، اجازه استفاده از آن صادر شود.
• در صورتی که علائم تجاری عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است، ثبت علامت میسرنیست.
• اگرعلامت تجاری عین یا شبیه آن، قبلاً برای خدمات غیرمشابه ثبت شده است، مشروط بر آن که عرفا میان استفاده ازعلامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن، موجب خسارت به منافع مالک علامت قبلی شود، ثبت علامت ممکن نیست.
• در صورتی که علامت تجاری عین علامتی باشد که پیش‏تر به نام مالک دیگری ثبت شده است و یا تاریخ تقاضای ثبت برند آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان محصول و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت باعث فریب و گمراهی مصرف کنندگان شود، نمی تواند ثبت گردد.

علائم تجاری غیرقابل ثبت

براساس ماده ٥ قانون ثبت علائم و اختراعات ، علائم تجاری در موارد زیر نمی توانند ثبت شوند و ممنوع است:
• علامت هلال احمر، نشان‏ها و اَنگ‎ها‏ی دولت ایران
• علائمی که مخل انتظامات عمومی یا منافی عفت است
• علامت تجاری موسسات رسمی از قبیل صلیب احمر و …
• کلمات و یا عبارات موهمی که به مقامات رسمی ایران منتسب شده باشد از قبیل دولتی و …
• پرچم رسمی ایران با علامت مخصوص جمهوری اسلامی و شعار الله اکبر و پرچمی که دولت ایران استعمال آن را برای علامت تجاری منع کرده است.
• واژه‌های عام از قبیل میز؛ چرا که «میز» واژه‌ای عام برای این محصول است و باید در کنار آن از واژه‎ها‏ی خاص استفاده شود. برای مثال «میز راش» قابل ثبت است.
• واژه‌های توصیف کننده که در تجارت برای توصیف محصول مورد استفاده قرار می گیرد . به طور مثال، ثبت کلمه سرعت برای اینترنت قابل قبول نیست به این دلیل که محصول را توصیف می‌کند.
• علائم گمراه کننده که مصرف کننده را نسبت به ماهیت، کیفیت یا مبداء جغرافیایی محصول گمراه می کند. به طورمثال مارگارین برای محصولات لبنی استفاده می‏ شود و کاربرد این واژه برای محصولات دیگر مردود است زیرا این علامت باعث گمراهی مصرف کنندگان می‏ شود.

مزایای ثبت علائم تجاری

• ضمانت می‌کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص بدهند.
• به شرکت‌ها این قابلیت را می دهد که محصولاتشان را از یکدیگر متمایز کنند.
• اجازه استفاده از آن ها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها هستند.
• ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها می باشند.
• جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی می باشند.
• ممکن است دارائی ازرشمند کسب و کار باشند.
• ممکن است برای دریافت وام مفید باشند.
• شرکت‌ها را تشویق می‌کنند در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.

مدت اعتبار قانونی علائم تجاری ثبت شده

مدت اعتبار ثبت علامت 10 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن است. این مدت با درخواست مالک آن برای دوره‌های متوالی 10 ساله با پرداخت هزینه مقرر، قابل تمدید می باشد. یک مهلت ارفاقی 6 ماهه که از پایان دوره شروع می‌گردد، برای پرداخت هزینه تمدید، با پرداخت جریمه تأخیر، درنظر گرفته می‌شود.

برای انجام امور ثبتی و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت برند  و ثبت علائم تجاری ،  ثبت شرکت ،  ثبت لوگو  و همچنین اطلاع از شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت با ما در تماس باشید

  • Miss SEO