در تحقیقی که با عنوان اثر رنگ در بازاریابی منتشر شده، محققان کشف کردن که بیش از ۹۰ درصد از پیشداوریهایی که در مورد یک محصول صورت میگیرد، به رنگ آن محصول مربوط میشود .
ارتباط برند و رنگ بیشتر برمحور درک تناسب رنگ مورد استفاده برای آن برند خاص می باشد . یعنی آیا این رنگ با وجهه و یا زمینهی کاری این برند تناسب دارد ؟
بعضی از مقالاتی هم که در این زمینه به چاپ رسیده، به برندهای تازه تاسیس پیشنهاد میکنند که رنگهایی رو انتخاب کنند که باعث تمایز آنها از رقبایشان شود .
برای طراحی عناصر برندینگ باید به تاثیرات روانی که رنگ های مختلف، بر احساسات خودآگاه و ناخودآگاه مشتریان می گذارند، توجه ویژه ای داشته باشید. شرکت های زیادی برای انتخاب مناسب ترین رنگ برای بازاریابی محصولات خود اقدام به تحقیقات گسترده می کنند . برای شناسایی مناسب ترین رنگ برای برندتان تحقیقات بازار می تواند بسیار مفید باشد .
ادامه مقاله را در لینک زیر بخوانید .